onsdag, juni 30, 2010

Den MÅ jeg eje: en deko pen

Jeg er i godt selskab, småsnakker, spiser jordbær og chokolade - og skimmer et dameblad. Almindelig multitasking. PLING! Fokus. En dims viser sig på en side bag i bladet, og den må jeg bare eje: en "deko pen" fra noget der hedder Lekue/Food Gear. Jeg genoptager snakken og vender min fokus tilbage til det gode selskabog de sommerlige lækkerier. Men jeg har lavet en mental note. Og nu har jeg googlet og fundet mere info om den lille sag. Herunder en reklamefilm:



(Af grunde, som jeg ikke forstår, kan jeg ikke få den indlejrede video til at blive mindre.)

Det drejer sig altså om en lille silikonebeholder med en tud, der kan bruges til at dekorere med; med chokolade især forestiller jeg mig. (Men åbenbart også alt muligt andet.) Man åbner et lille låg i siden af tingesten, lægger chokoladen i og drøner sagen et øjeblik i mikroovnen og - vupti - så kan man skrive, tegne, stribe lige så tosset man vil. Og man kan stille evt. rester i køleskabet og bruge det igen senere.

Hvis du vidste, hvor mange plastikposer jeg bruger til at smelte chokolade i, ville du korse dig og give mig skylden for klimakrise og andre naturødelæggelser. Og hvis du vidste, hvordan jeg i sparsommelighedens navn har gemt indtørrede chokoladerester i en plastikpose, der allerede har fået klippet et hjørne af og derfor er utæt, grim og generelt uchecket, ville du ynke mig. Men nu er der en gadget-løsning på sagen. Og den lille deko-pen fås oven i købet i limegrøn, min favoritfarve.


Det viser sig at Jes Pors er forhandler, og det er jo lige i min baghave. (Jes Pors, Gl. Kongevej er godt nok en af de mest rodede og trange butikker jeg kender, og den er faktisk ikke så fed at "ose" i, men i en højere sags tjeneste...) Jeg er den der er smuttet. Mere senere!

Ingen kommentarer: