onsdag, august 25, 2010

Kamelmælkschokolade - det kalder jeg eksotisk!

Endnu en god grund til at jeg ser mere frem til Politikens økonomitillæg om onsdagen end til filmtillægget om torsdagen: jeg kan blive overrasket! Og det er jeg lige blevet.

Der er en temmelig fyldig artikel på side seks om et nyt produkt fra Dubai: luksuschokolade lavet på mælk fra kameler. Slug den!
Firmaet hedder Al Nassma og præsenterer sig Al Nassma - First and finest camel milk chocolate. Firmaet producerer fyldte chokoladeplader, hule kamelfigurer og skattekister af træ med fyldte chokolader. Iflg. Politiken kan du købe en boks til $ 2.500. Så er der sikkert også nok til at du kan invitere gæster... Måske er en lille karavane mere overkommelig?

I Dubai har man ønsket at lave et signaturprodukt; en souvenir ud over set sædvanlige - og jeg synes da at kamelmælkschokolade er et friskt bud. Jeg har ingen planer om at rejse til Dubai i den kommende tid, men jeg var straks inde for at lure på firmaets hjemmeside. Der er fine billeder og poetiske beskrivelser af både ørkenens, kamelens og chokoladens inderste væsen. Men deres webshop lader en del tilbage at ønske. Hvis jeg er blevet fristet af de lækre billeder - uden priser - kan jeg bare ringe til Al Nassma Chokoline. Oh yeah? Not!

Det lader til, at der kommer en rigtig webshop op at køre inden længe. Hvis ikke jeg har glemt alt om sagen i mellemtiden, skal jeg nok vende tilbage med nyt fra kamelmælkschokoladefronten senere. Det ser sg'u spændende ud!

Ingen kommentarer: