lørdag, november 13, 2010

Sølvbelagt cashew/pistaciekonfekt - nu med kvalitetskontrol

Nu skete det igen! Jeg så en ting hos en af mine globale/lokale grønthandlere, som jeg bare måtte eje. Der er muligheder i det:
Jeg var egentlig bare nede i kælderen hos East West Food på Vesterbrogade 104, fordi han havde nogle store, flotte granatæbler ude på gaden. På  vej ud af forretningen fik jeg øje på nogle meget kulørte sager, og min ellers ret målrettede exit blev bremset.

Den rare turbanklædte butiksindehaver forklarede straks: det er en slags marcipan - bare med cashew- og pistacienødder. Ikke bare var de fine konfektstykker meget farvestrålende, de havde også sølv på toppen, og inden jeg fik set mig om, havde Mr. Turban hentet nogle små pakker blad-sølv op fra under disken. Kun kr. 20. Haps! Det er noget lidt andet end sølvstøv fra Specialkøbmanden. Som ellers også er en herlig ting!

Da jeg kom hjem måtte jeg straks kigge ind i pakningen, og tænk, hvor "autentisk": de ultratynde lag af bladsølv ligger fint mellem sider fra en indisk telefonbog!

Min helt egen behårede kvalitetskontrollør så på sagerne og godkendte mine indkøb.
 
De matcher tilfældigvis hendes egen stil, og jeg tror hun satser på en forsølvet gærtablet for sin indsats.

Jeg ved ikke præcis, hvad jeg skal bruge det spiselige sølv til, men der er jo en højtid på vej, hvor der nok skal blive en anledning eller to... (Jeg har en lumsk plan om hjemmelavet marcipan - måske af pistacienødder (Tak for ideen, Klidmoster!), men tiden må vise, om den plan bliver til noget i denne julesæson...)

Ingen kommentarer: