lørdag, oktober 23, 2010

Konditori Antoinette revisited

Under Golden Days festivalen havde jeg min debut på Konditori Antoinette og havde en forrygende aften i chokoladens tegn. Forleden var jeg der igen. Det var herligt igen.

Tillad mig at opsummere: På baggrund af min konditori-erfaring so far, er Antoinette på en udelt førsteplads. Kagerne smager simpelthen godt; hjemmelavet-agtigt uden dog at være hverken rustikke eller hjemmelavet-kluntede på nogen måder. Og til at betale. Og betjeningen var venlig. Det er ikke en selvfølge i København!

Jeg valgte en kage, som åbenbart er præmieret "Cafe Dolché" (Rul ned til Desserttærte), og den var god! Lige noget for mig. God kaffesmag. God bund. God smag af - tror jeg - dulche de leche. Simpelthen en perfekt kage til en kop kaffe.
Min medspisende søster valgte et udvalg af tre miniflødekager. Der var tale om en Tivoli-kage, en kartoffelkage og et lidt ubestemmlig sag med fin chokoladetegning udenpå. De tre miniaturer var dels øøøøndige, og dels smagte de som nævnt rigtig godt. (Vi delte smagsprøver fra hinandens tallerkener, selvom minikagerne i sagens natur var ret små.)

En af kagerne var smattet lidt ud ved serveringen, og det trækker selvfølgelig lidt ned mht. de kunstneriske point, men til gengæld giver det en hel masse pluspoint i "ikke-for-meget-gelatine-please!"-afdelingen.

Eneste anke: selve konditorilokalet var ulideligt varmt, så vi satte os i "foyer'en", som ikke ligefrem er ultrahyggelig. Til gengæld er der god udsigt til hhv. Pistolstræde og Kristen Bernikows Gade.

Ingen kommentarer: